torsdag 9 april 2009

Färden mot ättestupan är SF

Dagens citat: "50 år. Det är som science fiction, precis samma känsla som när man förr talade om millennieskiftet, det var ju så långt fram i tiden."

Säger komikern Anna-Lena Brundin i dagens DN med anledning av sin förestående födelsedag.

- Grattis och välkommen till framtiden och färden mot ättestupan, Anna-Lena, säger jag.

Idag är det påsk, eller snarare: idag börjar påsken. Och jag gör som alla andra storstadare: jag lämnar storstan och far till landet. Mitt ut i östgötabuschen far jag och med i bagaget finns MacBooken och ett alldeles nyinskaffat mobilt bredband.

Så om Gud vill och Tre levererar kommer jag att blogga direkt från vildmarken i Södra Fjälla.

Men eftersom jag ska vara borta från stan i hela fem dagar var jag och såg två utställningar och två filmer igår. Bara för att vara på den säkra sidan att ha sett dom
alltså. Man vet ju aldrig och det här var prylar jag verkligen måste kolla in. Innan det är för sent. För mig, vill säga.

Dessutom drack jag ett par glas vin på stan, ett vitt och ett rött, och åt en sushi. Vin finns förstås i mängd på landet men inte sushi, så för att vara på den säkra sidan även där, åt jag en 11-bitars. Ifall det värsta skulle inträffa.

Och strax ska jag fånga buss 509 och dra till Bromma för att hämta en hyrbil. En Seat tror jag. Hoppas den är gul.

Vi hörs! Tror jag.


Dagens låt:
Goin' Up the Country med Canned Heat. Sextitalsnostalgi så det skriker om det. Men det är ju påsk, så va' fan? Hippie yippee shejk!!